Yeni Medya ve İletişim

Sanat ve Tasarım Fakültesi

Sözel Lisans Türkçe
Yeni Medya ve İletişim Kapak Görseli

Bölüm Hakkında

İstanbul Kültür Üniversitesi Yeni Medya ve İletişim Bölümü, dijital çağın dinamiklerine uygun, hem teorik hem de uygulamalı donanıma sahip iletişim profesyonelleri yetiştirmeyi amaçlar.

 

Programda; dijital medya okuryazarlığı, sosyal medya yönetimi, içerik üretimi, etkileşimli medya tasarımı, görsel iletişim, iletişim sosyolojisi, dijital pazarlama ve yeni medya kuramları gibi derslerle öğrencilerin hem yaratıcı hem stratejik yönleri geliştirilir. Bölüm, öğrencileri klasik iletişimden dijital dönüşüme uzanan bir eksende sektöre hazır hâle getirir.

Kimler Tercih Etmeli?

 

  • Dijital iletişim, sosyal medya ve medya teknolojilerine ilgi duyanlar,

  • İçerik üretmeyi, hikâye anlatımını ve görsel tasarımı seven bireyler,

  • Yaratıcı düşünen, araştırmayı seven ve iletişim becerileri güçlü adaylar,

  • Sosyal ağları etkili ve stratejik kullanmak isteyenler,

  • Medya, pazarlama ve dijital reklamcılık alanlarında kariyer hedefleyenler.

 

Mezunların Çalışma Alanları

Yeni Medya ve İletişim mezunları;

 

  • Dijital medya ajansları, sosyal medya departmanları,

  • Reklamcılık ve pazarlama iletişimi firmaları,

  • Yayıncılık, basın ve görsel-işitsel medya kuruluşları,

  • Influencer danışmanlığı, içerik üreticiliği ve topluluk yönetimi alanları,

  • Kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve kamuoyu araştırma şirketlerinde görev alabilirler.

 

 

Ayrıca yüksek lisans programları ile akademik kariyer yapma imkânı da vardır.

Kontenjan ve Başarı Sırası

Mobil cihazınızda tabloyu sağa-sola kaydırarak/yatay modda tüm tabloyu görüntüleyebilirsiniz.

Program Kodu Bölüm Adı Fakülte Adı Burs Tipi Eğitim Dili 2025 YKS Kontenjanı 2024 YKS En Küçük Başarı Puanı 2024 YKS En Küçük Başarı Sırası  Ücret
(Taksitli)
İlk Tercih İndirimli Ücret (Taksitli) İlk Tercih İnd. + Anlaşmalı Kurum İnd. Ücret
(Taksitli)
203011413 Yeni Medya ve İletişim Sanat ve Tasarım Fakültesi Burslu Türkçe 8 388,79967  47.291  ₺-     ₺-     ₺-   
203011422 Yeni Medya ve İletişim Sanat ve Tasarım Fakültesi %50 İndirimli Türkçe 43 --  --  ₺425.000,00   ₺361.250,00   ₺318.750,00 
203011467 Yeni Medya ve İletişim Sanat ve Tasarım Fakültesi Ücretli Türkçe 8 --  --  ₺850.000,00   ₺722.500,00   ₺637.500,00 

Neden İstanbul Kültür Üniversitesi?

Akademik Kadro

Erasmus ve Uluslararası Anlaşmalı Üniversiteler

ANLAŞMALI BÖLÜM Ülke Üniversite Adı Web Sitesi
Yeni Medya ve İletişim Almanya Karlshochschule International University https://karlshochschule.de/de/
Yeni Medya ve İletişim Almanya Management University of East Westphalia-Lippe https://www.th-owl.de/
Yeni Medya ve İletişim Almanya Zeppelin University https://www.zu.de/
Yeni Medya ve İletişim İspanya Easd Pau Gargallo https://paugargallo.cat/
Yeni Medya ve İletişim İtalya Accademia di Belle Arti di Frosinone https://www.accademiabellearti.fr.it/
Yeni Medya ve İletişim İtalya Accademia di Belle Arti di Napoli https://www.abana.it/it/
Yeni Medya ve İletişim Macaristan International Business School Budapest https://www.ibs-b.hu/en/
Yeni Medya ve İletişim Polonya University of Lower Silesia https://www.dsw.edu.pl/
Yeni Medya ve İletişim Slovakya University of St. Cyril and Methodius in Trnava https://www.ucm.sk/

 

Derslikler/Laboratuvarlar

Ataköy Yerleşkesi’nde yer alan yeni medya laboratuvarları, içerik üretim stüdyoları, podcast alanları ve sosyal medya simülasyon sınıflarında öğrenciler uygulamalı eğitim alırlar. Öğrenciler bölüm süresince blog, dijital kampanya, görsel içerik ve video üretimi gibi pek çok gerçek proje geliştirerek portfolyo oluştururlar.

Bölüm Görselleri

Bölüm Bilgileri

Fakülte:
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Puan Türü:
Sözel
Bölüm Türü:
Lisans
Eğitim Süresi:
4 Yıl
Eğitim Dili:
Türkçe
Yerleşke:
Ataköy